Корисність GPS-моніторингу

Компанії мають власний автопарк мають великі переваги використовуючи системи gps моніторингу. Підсумкова суть установки систем gps контролю зводитися до того, що б компанія мала велику вигоду за рахунок оптимізації робочих процесів і зменшення витрат.

На Заході супутникові системи контролю почали користуватися попитом набагато раніше, і використовуються вони в основному в логістичних цілях. В Україні власники впроваджують системи моніторингу в першу чергу, щоб унеможливити крадіжки палива на підприємстві та інші махінації пов'язані з неправомірними діями водіїв.

Впровадивши супутникову систему контролю підприємство може зменшити до 30% витрат на паливо. Система gps контролю заважає "умілим" водіям заробляти на підприємстві за допомогою махінацій з паливом, з цього у власників на першому плані стоїть питання, на скільки вигідна і надійна система контролю, і чи зможуть водія якось вплинути на неї.

Давайте розглянемо найпоширеніші способи будь-яких дій водія


Зовнішні вплив водія на GPS - термінал.

Для визначення точного місця розташування задіють GPS-приймач, сам же термінал підключається до бортового електроживлення. Для передачі даних використовують GSM-мережу.

У разі відключення живлення, водій думає, що зможе зробити "лівий" рейс, але це зовсім не так, оскільки багато gps-термінали мають резервне живлення. Якщо ж в більш дешевому варіанті резервного живлення немає, водій вимкне харчування, потім може поїхати у своїх справах, повернутися, включити харчування, і дивлячись на звіт буде невідповідність часу.

Ще варіант це спробувати відключити дроти, але цього непомітно не вийти, тому, що блоки пломбуються, виявити таку махінацію начальству не складе труднощів, плюс ПО GPS-трекера виявить, спробу знеструмлення.

Більшість хитрунів думають, що вийнявши сімку з датчика можна вирішити проблему, але не в цьому випадку, тому, що знову ж датчики запломбовані, і втручання буде розкрито. Весь фокус у тому, що датчик продовжує фіксацію розташування і без сімки, і коли вона буде на місці, диспетчер отримає дані.


Які ще способи можуть придумати водія-махінатори?

Навмисна спроба заливання водою трекера. Але і цей варіант не підходить, тому, що будь-який установник за внутрішнім станом зможе сказати, чи було залито пристрій навмисне чи ні. І після цього водія чекає неприємності з керівництвом аж до звільнення.

Накрутка спідометра відпадає відразу, і втрачає сенс, оскільки після установки системи gps моніторингу, можна отримувати більш точні дані, ніж з одометра.


А що якщо спробувати вплинути на антени?

Антени все так же пломбуються. І в разі чого диспетчер отримує сигнал «NO GSM / GPS», з цього випливає, що, щось сталося, після цього йде дзвінок водієві, для з'ясування ситуації.

Якщо спробувати екранувати антену (наприклад обернути її фольгою). Водій думає, що зв'язок із супутником втрачена. Але і в цьому випадку нічого не відбувається.

Антена бачить в районі 12-13 супутників, якщо піддати її впливу, то сигнал стане слабшою, але не пропаде, в поле бачення ще залишиться 5-6 супутників. Запис координат буде проводитися, проте точність показань знизитися. Для перевірки начальство може запропонувати водієві проїхатися по наміченому шляху і перевірити, чи будуть які-небудь перешкоди.

Варіант з "глушилки" теж не найкращий, оскільки диспетчер побачить сигнал на моніторі, і потрібно буде зв'язатися з водієм.

Глушилка є безглуздим заняттям, адже дані постійно накопичуються, і як тільки сигнал з'явиться, дані в один момент потраплять диспетчеру.


Що якщо спробувати якось вплинути на датчик рівня палива?

Якщо спробувати замкнути дроти, то трапиться тимчасовий збій датчика, але як тільки все стане на свої місця, все запрацює, адже ДУТи мають свою внутрішню захист, і також від стрибків бортової мережі. ДРП як і трекер оснащений пломбою.

Якщо спробувати пошкодити датчик механічним чином, якось не помітним це не залишиться, оскільки буде деформована або трубка, або бак, якщо вплив було через нього. І з цього теж буде поставлено питання.

Але все ж є метод при якій обман системи можливий - це правильне зливання "обратки". При цьому система покаже підвищена витрата палива. Найталановитіші роблять врізами у вигляді краника, який повільно, але впевнено дозволяє зливати паливо в каністру. Якщо домовитися з диспетчером і механіком, то обман може бути нерозкритим.


Підіб'ємо підсумок система gps-моніторингу виправдовує себе на 100%, і приховати або провести якусь махінацію не вийде. За допомогою даної системи ви зможете виключити розкрадання палива, налагодити дисципліну всіх співробітників. Виявити "умільців", оптимізувати роботу і скоротити штат. За рахунок цього прибуток компанії помітно збільшиться.